ad
Juridiskā palīdzība autovadītājiem
Rotaļāšanās ar auto uz koplietošanas ceļiem var beigties ar daudziem gadiem cietumā
SākumlapaĀtruma pārkāpumi › Rotaļāšanās ar auto uz koplietošanas ceļiem var beigties ar daudziem gadiem cietumā

Rotaļāšanās ar auto uz koplietošanas ceļiem var beigties ar daudziem gadiem cietumā


Šodien tika publicēta informācija, ka ir noticis kārtējais smagais ceļu satiksmes negadījums, kurā bojā gājuši 2 cilvēki. Izsakām visdziļāko līdzjūtību tuviniekiem. No publiski pieejamās informācijas un fotoattēliem ir skaidrs, ka runa ir par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu. Tāpat viena auto vadītājs esot bijis alkohola reibumā. Mēs jau rakstījām par ieteikumiem, kuru ieviešana varētu palīdzēt glābt cilvēku dzīvības - auto elektronika, kas saskaņā ar GPS neļauj braukt ātrāk par atļauto dotajā vietā, vai automašīnā integrēta alcolock ierīce, kas, konstatējot alkohola reibumu, neļautu iedarbināt auto. Protams, šādu pasākumu ieviešanai vajadzīga griba un laiks. Tikmēr mēģināsim ar piemēriem iz dzīves rādīt un stāstīt, kas var notikt, ja pret ceļu satiksmes drošību izturas vieglprātīgi.

Par brīdinājumu citiem BMW (parasti lietotiem vai nolietotiem), nolietotu Subaru Impreza u.tml. sportiska tipa auto vadītājiem apskatīsim kādu gadījumu no prakses, kur Subaru Impreza vadītājam pavizināšanās beidzās ar 4 gadu un 11 mēnešu reālu brīvības atņemšanas sodu. Šis gadījums izskanēja publiski 2013.gada 20.maijā. Kāds I.R. gaišā diennakts laikā Jelgavas piepilsētā dzīvojamo māju rajonā pa grantētu ceļu vadīja automašīnu Subaru Impreza (1999.gada izlaidums). Transportlīdzekļa vadīšanas tiesību I.R. gan nebija. I.R. nesavaldīja auto, iebrauca notekgrāvī un, auto apgāžoties uz jumta, zem tā tika saspiesta sieviete, kura bija piegājusi pie savas mājas vārtiem, aiz kuriem viņu jau sagaidīja 3 mazi bērni. No gūtajiem miesas bojājumiem sieviete mira. I.R. skaidrojumā norādītais avārijas iemesls bija ļoti banāls - viņš sajauca pedāļus, bremžu vietā nospiežot akseleratora pedāli. Jāpiebilst, ka auto bija ņemts līzingkompānijā, kura dod auto visiem pēc kārtas. Auto bija aprīkots ar radžotām ziemas riepām.

Eksperts atzina, ka auto ātrums pirms sānslīdes bija vismaz 59 - 65 km/h pie atļautajiem 50 km/h (kaut dotajā vietā jau sen bija jābūt ceļa zīmēm "Dzīvojamā zona", kas neļauj pārsniegt 20 km/h ātrumu).

Ar Jelgavas tiesas 2014.gada 06.februāra spriedumu krimināllietā Nr.11221075713 I.R. tika sodīts ar reālu brīvības atņemšanu uz 5 gadiem. Apelācijas instances tiesa šo termiņu samazināja par vienu mēnesi, un šis spriedums stājās spēkā, jo I.R. kasācijas sūdzība netika pieņemta. Te jāpiebilst, ka I.R. būtu bijusi iespēja saņemt arī nosacītu sodu, ja viņš būtu vismaz centies palīdzēt sievieti zaudējušajai ģimenei materiāli. Mums bija vairākas sarunas, kurās tika skaidrots, ka tā ir vienīgā cerība. Fakts paliek fakts - nevienam nav nekāda labuma par nodokļu maksātāju naudu uzturēt pieaugušu vīrieti ieslodzījuma vietās, kuras neveic likumā noteiktios mērķus resocializēt un labot personu. Taču I.R. atteicās to darīt, jo advokāts tā esot ieteicis. Ja jau cilvēks, kurš starp citu pat neuzskatīja par vajadzīgu atvainoties radiniekiem, nesaprot, ko ir izdarījis un negrib maksāt par savas bezatbildības sekām, neatliek nekas cits kā pievienoties prokurora viedoklim, ka šāds cilvēks ir jāizolē no sabiedrības.

Te vēl jāpiebilst īpaši priekš publisko ceļu drifteriem, ka transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa izpētes eksperta atzinumā tika konstatēts, ka stūres iekārta un bremžu sistēma ir darba kārtībā, bet riepu protektora dziļums pietiekams. Vieglprātīga attieksme pret katru no šiem auto tehniskā stāvokļa aspektiem arī var beigties cietumā.

Nobeigumā, aicinām visus izmēģināt savas un savas tehnikas spējas tikai slēgtās trasēs! Aicinām sekot sava transportlīdzekļa tehniskajam stāvoklim. Tiem 10%, kuriem ziemā riepu protektors ir mazāks par 4 mm, vajadzētu nolikt auto stāvēšanai līdz varēs atļauties riepas. Ir jāsaprot, ka šādām riepām var būt kriminālas sekas, KASKO atteikumi un OCTA regresa prasības. Uz publiskajiem ceļiem ir nepieredzējuši vadītāji, ceļa malās ir gājēji un vieglprātīgi bērni u.tml., tāpēc ir jāievēro ceļu satiksmes noteikumu prasības gan attiecībā uz auto tehnisko stāvokli, gan attiecībā uz satiksmes organizēšanu. Vakar portālos parādījās video, kur ar Corvette Z06 tiek driftēts rotācijas aplī ar pagriezienu uz Smilteni. Braucējs visdrīzāk ir labs driftētājs, kaut arī šajā video beigās, pirms tas pārtrūkst, ir redzams, ka riepas sāk kaukt no tā, ka kaut kas nogājis greizi. Visu cieņu par sasniegumiem trasē, bet šāda līmeņa braucējam nevajadzētu rādīt sliktu piemēru nenobriedušiem prātiem. Vēl jo vairāk tāpēc, ka praksē šim braucējam jau pierādījies, ka ne vienmēr viss sanāk, kā gribas:

Un arī tad - nosauciet kaut vienu no pasaulē labākajiem autosportistiem, kas nebūtu kļūdījies un pārvērtējis savas spējas!? Tādu nav! Tas vien ir iemesls arī profesionāliem sportistiem nebūt augstprātīgiem un ievērot ceļu satiksmes noteikumus!

E.Džeriņš

 


[24.02.2015]
ad
Sodi un punkti