ad
Juridiskā palīdzība autovadītājiem
Kā rīkoties ar OCTA?
SākumlapaApdrošināšana › Kā rīkoties ar OCTA?

Kā rīkoties ar OCTA?


1. Vienmēr jāseko līdzi transportlīdzekļa tehniskajam stāvoklim. Īpaši jāseko riepu stāvoklim (sevišķi ziemā) un tehniskās apskates termiņiem

2. Pastāvīgi jāseko līdzi OCTA derīgumam un tās termiņam. Spēkā esoša OCTA var aiztaupīt liekus izdevumus un nevajadzīgas raizes.

3. Rūpīgi izvērtējiet, kam uzticat savu transportlīdzekli. Kādā lietā, kura izskanēja publiski, draugam tika iedota jaudīga a/m BMW M3, lai aizbrauktu uz servisu. Uz Krasta ielas uz slidena ceļa (ap 0oC) ar nodilušām riepām tika sarīkota „skriešanās”, kura beidzās ar iebraukšanu pretējā virziena kustības joslās. Vainīgais BMW M3 vadītājs gāja bojā, īpašnieks nesaņēma apdrošināšanas atlīdzību, jo riepas bija pārāk nodilušas. Papildus vēl īpašniekam tika iesniegta regresa prasība par citiem transportlīdzekļiem un cilvēkiem nodarītajiem zaudējumiem.

4. Ja pārdodat savu transportlīdzekli, noteikti to arī pārreģistrējiet, pretējā gadījumā visa atbildība vēl aizvien paliks uz Jūsu pleciem.

5. CSNg gadījumā jāņem vērā ieteikumi, kuri sniegti sadaļā par CSNg.

6. Ja noticis CSNg, uzmanīgi izturieties pret sarunāšanu nevienam neziņot par CSNg un norēķināties savā starpā. Pirmkārt, jāizvērtē, vai neziņošana policijai atbildīs Ceļu satiksmes noteikumos noteiktajiem gadījumiem. Otrkārt, cietušajai personai viss var beigties ar neizpildītu solījumu. Savukārt, no otras puses, vainīgajai personai nezinot, cietušais var tomēr pārdomāt un vērsties gan policijā, gan pie apdrošinātāja, kas vainīgajai personai var rezultēties, piemēram, regresa prasībā.

7. Savlaicīgi ziņojiet apdrošinātājam par CSNg un izpildiet citus apdrošinātāja norādījumus. Saskaņotais paziņojums vainīgajai pusei jāiesniedz savam apdrošinātājam ne vēlāk kā 10 dienu laikā no CSNg. Cietusī puse pieteikumu par CSNg radītajiem zaudējumiem iesniedz vainīgā transportlīdzekļa apdrošinātājam.

8. CSNg, kuru neesat izraisījis, gadījumā, drošības labad vērsieties gan pie OCTA, gan pie KASKO apdrošinātāja. Neatkarīgi no tā, kurš apdrošinātājs pirmais Jums izmaksās apdrošināšanas atlīdzību par ciestajiem zaudējumiem, nepieciešamības gadījumā apdrošinātāji paši savā starpā pēc tam norēķināsies.

9. Pirms parakstīšanas rūpīgi iepazīstieties ar apdrošinātāju sastādītajiem dokumentiem, it īpaši ar tehniskās apskates protokoliem, kad apdrošinātājs novērtē transportlīdzekļa tehnisko stāvokli un bojājumus. Savas piebildes vai iebildumus obligāti norādiet rakstveidā.

10. Obligāti pirms parakstīšanas iepazīstieties ar visiem policijas sastādītajiem dokumentiem un, ja kaut kam nepiekrītat, obligāti norādiet savus iebildumus un nepieciešamības gadījumā pārsūdziet. Nereti nepamatoti apdrošināšanas atlīdzību izmaksu atteikumi vai regresa prasības izriet no nepareiziem policijas lēmumiem un piemērotajiem sodiem.

11. Transportlīdzeklis un bojātā manta pēc CSNg jāsaglabā tādā stāvoklī līdz laikam, kad to apskatīs apdrošinātāja vai LTAB eksperts.

 

E.Džeriņš, mag.iur.

M.Egle, bac.iur.

Pirmā vieta žurnāla „Jurista Vārds” pētniecisko darbu konkursa civiltiesību sekcijā par darbu „Problemātika saistībā ar apdrošināšanas atlīdzības izmaksu sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanā”.


[01.11.2013]
ad
Sodi un punkti